Friday 7 September 2012

~ TOTS TO TODDLERS ~

Silent Readers :)
Assalamualaikum :)

Kali ni aku nak bercerita sikit pasal TOTS TO TODDLERS . Haaa , mesti korang nak tahu kan Tots To Toddlers ni apa ? Actually , ni nama taska tempat aku kerja time cuti sem hari tu . Kerja sebulan je pun . Saja nak cari duit poket sikit sambil mengisi masa lapang . Ecehhh ! hehe xD

Tapi aku bukan nak bercerita pasal taska ni . Saja nak bercerita pasal kanak-kanak riang yang aku jaga kat sana . hehe :)

Actually kat taska ni bukan 7 orang je yg ada . Ramai lagi . Lebih kurang 40 orang . 10 orang baby yang comel2 and yang lain tu 3 hingga 6 tahun . ramai kann ? Fuhhh ! Semputt ! huhu . 7 orang ni yang aku jaga setiap hari . *weekend tak dikira . hehe* Mandikan diorang , buatkan susu , sediakan makanan , tukar & pakaikan baju dan  yang sewaktu dengannya . hehe . *taknak cerita lebih2 . hehe xD*  Tapi aku bukan buat sorang2 . Ada seorang lagi kawan kat sana . heeee~


Rifqi

Hanna Sofea

Hajar

Dina & Rifqi

Faez

Kaisan

Zydan

Haa , umur kanak2 yang aku jaga  ni around 2 tahun macam tu . So , tak pandai cakap sangat . Pelat je lagi . Jalan pun terkedek-kedek . hehe . Yang tak tahan tu , diorang ni panggil aku 'ma' a.k.a 'mama' . hahaha . Dah tu je pun yang diorang tahu nak sebut . Nak panggil 'teacher' , mana pandai lagi kann . So , aku ni redha je laa jadi "mama muda" diorang . *Eh ! bukan mama betul2 tau . Mama kat taska je . hehe*

Ada sorang tu lagi laa , nak panggil teacher tak pandai . Terus jadi 'tante' . Erk -_-
Dah macam bahasa indon pulak kann . Mula2 ingat dia panggil siapa . Rupanya nak sebut teacher . hahaha . Layan je laa . .

Yang kat bawah ni pulak baby2 tercomel yang ada kat taska . hahaha

Wan Mikael yang hensem :) Hensem macam ayah dia . hehehe :P

Adryan Mufael yang tembam . Geram tengok dia ni . heee~


Zyad Imran aka Perdana Menteri . hahaha

Ada je lagi gambar baby2 yang comel . Tapi dah malas nak upload . hehehe .*penat woii* . Cukup laa ni kann ? muehehe xD

Macam2 ragam diorang ni . Yang taknak kongsi permainan laa , suka menari laa , suka kacau kawan laa , mengada-ngada laa . Haa , semua ada . Penat jugak laa jaga diorang ni . Tapi sebenarnya best jugak . tak pernah jaga budak ramai macam ni . Pengalaman baru tu . heeee ^_^

Rasanya ni je kot aku nak cerita pasal diorang . Nak cerita lebih lebih pun tangan dah penat . *padahal , tulis tak seberapa pun . hehe xD* Ada masa , aku update entry baru okayy ? Daaaaa~









No comments:

Post a Comment