Monday 13 August 2012

OH KUCING !

Silent Readers :)

Lihat semuaaa . Comel kan dua ekor kucing atas ni . Confirm korang semua ingat entry aku kali ni nak cakap pasal haiwan feveret aku adalah kucing . kan kan ? Haaa , meh sini aku cerita kisah sebenar .

Actually , aku ni tergolong dalam kumpulan mereka-mereka yang TAKUT KUCING . Bukan benci or anti or geli apa semua tu tau . Tapi aku JUST takut dengan kucing . Nak tahu kenapa aku takut sangat dengan haiwan yang comel ni ? Sebaaaab aku takut sangat2 kena gigit or cakar dengan kucing . Aku sendiri pun tak tahu kenapa aku takut kena gigit or kena cakar dengan mereka-mereka ni . Padahal , selama ni aku memang tak pernah kena gigit or cakar pun . Macam tak logik je kan ? Tapi apa pun aku tetap takut jugak.

Sometimes , aku try untuk memberanikan diri jiwa dan raga aku ni untuk berhadapan dengan kucing . Yeahh ! sometimes memang aku berjaya but sometimes jugak dia punya cuak tuuu . Fuhhh ! Tak tahu nak kata apa . Padahal kucing je pun . Kot laa harimau ka singa ka takpa laa jugak kan . Haihhh . . Maybe untuk mereka-mereka yang kat luar sana tu yang tersangat laa suka kan kucing mesti pelik dengan aku ni . Yelah , bila diorang tanya , "kat rumah kau ada bela kucing tak?" then  bila aku jawab "ada" confirm semua buat muka pelik tak percaya . "Ohhh liza , kau ni biar betul ?"  :O  Tapi memang pelik pun kan ? Kata takut kucing , tapi kat rumah ada bela kucing . Macam mana tu ?

Actually , aku sorang je dalam family aku tu yang takut kucing . Mak , ayah , abang , kakak , adik lelaki  n adik perempuan aku semua tak takut kucing . * ambik kau , semua aku senarai . hahaha* Tu laa sebab kat rumah aku ada kucing . Tapi seekor je laa . Kalau ada banyak , memang tak hidup laa aku jawabnya . Duk Seri Iskandar ni sorang2 . hahaha .

Kawan-kawan aku time kat hostel pun tahu aku takut kucing . Time makan kat DM , siap bersila kot atas kerusi sebab takut kucing lalu bawah meja . hahaha . Macam lawak kan ? Tapi tu laa diri aku . heee xD

tengok kucing ni . Buat muka seposen je . Kesian pulak tengok . huhu
                                             

Aku ingat bila dah masuk UiTM ni aku dah tak jumpa dah kucing-kucing ni lagi . Tapi mana boleh kan ? Dunia ni bukan untuk manusia je . Teruk laa aku ni . hahaha . Hmm , makin banyak ada laaa . Lagi2 dekat koridor or DM . Haihhh laaa . Kan ke seronok kalau tiap kali aku lalu je , semua kucing tengah tidur macam ni .

Terasa tenang sikit jantung aku berdenyut bila tengok semua kucing macam ni . hehe

Kucing2 ni nak tidur gaya meniarap ke , terlentang ke aku tak kesah . Janji tak ikut n kacau aku . hehehe :)
Terasa macam nak upah body guard pun ada jugak . hehe . *datang dah perangai ala-ala Mat Jenin tu* . Upah diorang untuk tolong halaukan kucing untuk aku . hahaha . Merepek je . Tak sedar diri betul aku ni . Makan minum pun parents tanggung , ada hati nak upah body guard . Teruk teruk . haha xD

Bila laa agaknya sifat takut kat kucing yang ada dalam diri aku ni akan hilang ea ? Maybe time dah kahwin kot . *eh , tiba-tiba pulak* haha . Takda laa , orang kata , kalau kita takut dengan kucing . nanti kita akan dapat pasangan yang suka dengan kucing . Betul ke ? Takut pulak dengar . Tapi kalau dapat hilangkan perasaan takut ni , apa salahnya kan ? heee~

Then , kalau laa tiba-tiba ada jual "UBAT TAKUT KUCING" kat klinik2 or hospital or pharmacy , confirm aku laa orang pertama yang teruja utk membeli ubat tu . hehe . Tu pun kalau ada laa , rasanya memang tak kan ada laa kot . huhu . *dah dah , jangan merepek lagi* hehe

Em terasa panjang semacam pulak bebelan aku kali ni . hehe . Okay okay , aku stop sampai sini je . Esok lusa tulat coklat semua kalau ada masa aku tulis lagi ea . Take care u ollsss ! Daaaa 


meow meoww !


                                                   


No comments:

Post a Comment