Monday 20 August 2012

SALAM AIDILFITRI :)

Silent Readers :)
Salam Aidilfitri semua :)

Korang semua apa khabar ? Sihat dok ? Ke ada yang dah tak larat nak baca entry ni sebab makan kuih raya , lemang , ketupat , rendang tu semua banyak sangat ? hahaha . Takpa2 . aku paham . raya setahun sekali kann ? hehe xD Emm dikesempatan ni aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin kepada semua insan yang mengenali diri ini . Maaf laa ye wish lambat . Dah masuk raya ketiga pulak tu . Ish3 . Takpa , bak kata pepatah melayu , biar lambat asalkan selamat kann ? hehe . *eh tiba tiba je . padahal takda kena-mengena punn * hahaha

Aku bersyukur sangat sebab still diberi kesempatan untuk bernafas sehingga ke saat ini dan meraikan hari raya bersama keluarga . As usual , tradisi time hari raya biasalah kan pergi beraya ke rumah sepupu sepapat jiran sebelah rumah semua . AND ayat common gilaa bila pergi rumah-rumah diorang ni ialaaaah :

First : "Eh , dah besar ye anak kak Yah , dulu kecik je " ( okay , kak Yah tu gelaran utk mak aku  . hehe)
Second : "Wah , ni ke anak dara kak Yah ? Bila nak sambut menantu ni ?" erkk -_-
Third : "Yang ni tingkatan berapa ?" *yang ni paling aku suka* hehehe :D . Terasa muda wehh ! Padahal next year dah nak cecah angka 20 . hahaha
Forth : "Eh , betul ke yang pakai spect tu belajar kat UiTM ? Tengok kecik je" *saiz badan tak menggambarkan usia manusia tau * hehe
Fifth : Korang tambah laa sendiri yg sewaktu dengannya ea . hehe


Then , bila dah pergi raya rumah diorang ni confirm laa dapat duit raya kann ? Part yg ni aku suka . hehe . *Ishh apa laa aku ni , orang lain pergi beraya nak jumpa sedara mara minta maaf salah silap semua . Aku pulak salah niat *. Ishh3 . Tapi siapa yang tak suka bila dapat duit raya kann ? Even kakak aku yg dah kerja tu pun suka , apa tah lagi aku yg still belajar ni . Mana ada duit sendiri . sob sob ;( Kiranya sambil menyelam minum air sekali laa . Ecehhh , taknak mengaku salah pulak . hahaha

Last but not least , sekali lagi aku ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada seluruh umat Islam . Bagi yg still belajar tu , raya-raya jugak . Assignment and homework jangan lupa siapkan okayy ? *pesanan untuk diri sendiri *  For SPM candidates , Good Luck for your trial . heeeee~

Wasalam :)


 




No comments:

Post a Comment